Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından alınan bilgiye göre, Ardahan’ın gelişen ve büyüyen yapısına ayak uyduran kara yolu yatırımları hayata geçiriliyor. Bu kapsamda, ülkenin Gürcistan ile ulaşımını sağlayan sınır kapıları arasında yer alan Aktaş Sınır Kapısı’na bölünmüş yol erişimini sağlayacak Ardahan-Kars Ayrımı Çıldır-Aktaş Yolu’nun 7,9 kilometrelik kısmı, 2×2 şeritli bitümlü sıcak karışım kaplamalı olarak tamamlandı ve trafiğe açıldı.
Güzergahın en önemli geçiş noktası olan Aşık Şenlik Tüneli’nde kazı çalışmaları tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun katılımıyla yarın düzenlenecek törenle tünelde ışık görünecek.
Mozeret Geçidi’nde çift tüplü olarak inşa edilen tünelin, sol tüpü 2 bin 312 metre, sağ tüpü 2 bin 304 metre uzunluğunda bulunuyor. Tünelin tamamlanmasıyla ağır kış şartlarının yaşandığı Mozeret Geçidi’ndeki keskin virajlar ve rampalar ortadan kalkacak, güzergah 4 kilometre kısalacak.
Tünel ile yolun tamamlanmasıyla Aktaş Sınır Kapısı’na ve Gürcistan’a yüksek standartlı erişim sağlanacak.
Projeyle zamandan 2,2 milyon lira, akaryakıttan 2,2 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 4,4 milyon lira tasarruf yapılacak. Karbon emisyonu da 450 ton azaltılacak.
Yol kullanıcılarına daha güvenli ve konforlu seyahat imkanı sağlanırken bakım ve işletme giderlerinden de tasarruf edilecek. Kesintisiz bölünmüş yol ağıyla Türkiye’nin uluslararası ticaret hacmi artırılarak ekonomiye katkı sağlanacak.
Yorumlar