Çin Ticaret Bakanlığı (MOC) tarafından izlenen büyük e-ticaret platformlarının verilerine göre, ülkenin çevrimiçi perakende satışları tatil boyunca yıllık %29,2 artarken, turizm endüstrisindeki çevrimiçi perakende satışları yıllık %371,2 arttı.
Moc, ülkede çevrimiçi turizmin açıkça ısındığını belirterek, yüksek kaliteli seyahatin yerli turistler için bir popülerlik haline geldiğini de sözlerine ekledi.
Verilere göre yemek endüstrisindeki çevrimiçi satışlar da yıllık yüzde 56,7 artışla etkileyici bir büyüme kaydetti.
MOC, çevrimiçi perakende platformu Suning’in verilerine dayanarak akıllı ev cihazlarına olan talebin büyümeye devam ettiğini ve akıllı ışıklar gibi ürünlerin satışlarının da yüzde 180 arttığını söyledi.
28 Nisan’da MOC, tüketimi teşvik etmek için 260’tan fazla e-ticaret kuruluşunun katıldığı bir çevrimiçi alışveriş festivali başlattı. Festival 12 Mayıs’a kadar uzatılacak.
Öte yandan MOC’den gelen verilere göre, alışveriş festivalinin ilk sekiz gününde, çevrimiçi perakende satışları yıllık yüzde 28,1 artışla 381,8 milyar yuan’a (yaklaşık 58,83 milyar ABD doları) yükseldi ve bunların arasında fiziksel emtia satışları ise, yıllık yüzde 27,1 artışla 304,2 milyar yuan oldu.
Yorumlar