Çinli teknoloji devi Xiaomi, elektrikli otomobil pazarında Tesla ile rekabeti kızıştırdı. Xiaomi’nin ilk elektrikli sedanı olan SU7, piyasaya sürüldüğü günden itibaren beklenmedik bir taleple karşılaştı. Şirketin CEO’su Lei Jun, her bir otomobili zararına satacaklarını onayladı. Xiaomi, elektrikli otomobil pazarına hızlı bir giriş yaptı ve SU7 sedanı 20 Nisan itibarıyla beklenenin ötesinde 70 bin adetten fazla sipariş aldı. Lei Jun, otomobillerin piyasaya sürülmesiyle birlikte şirketin her bir aracı zararına satacağını belirtmişti. Ancak geçtiğimiz salı günü yaptığı açıklamada, brüt kar marjının %5 ila 10 arasında olacağını ifade etti. Xiaomi, SU7’yi Mart ayının sonlarında Tesla’nın Model 3’ünden yaklaşık 4.000 dolar daha uygun bir fiyatla piyasaya sürdü ve teslimatlara başladı. Lei Jun, yatırımcılara yaptığı açıklamada, 20 Nisan itibarıyla elektrikli SU7 sedanı için 70.000’den fazla sipariş aldıklarını ve şirketin bu yılki teslimat hedefine yaklaştığını belirtti. Jun, bu yıl yeni elektrikli araçlarından 100.000 adet teslim etmeyi hedeflediklerini söylüyor. Xiaomi’nin otomobil işi için brüt kar marjının %5 ila %10 arasında olduğunu tahmin eden Jun, satışların beklenenden daha fazla olduğunu aktardı. Lei Jun, şirketin önümüzdeki üç yıl boyunca tamamen iç pazarına odaklanmayı planladığını belirtti. Ayrıca, Xiaomi’nin 2025’in ikinci yarısında piyasaya bir SUV “Spor Amaçlı Arazi Aracı” sürme planı olduğu da Çinli iş dünyası haber sitesi 36kr’nin bildirdiği bilgiler arasında yer alıyor.
Yorumlar