İkinci çeyrekte, Çin’in gayri safi yurtiçi hasılası (GSYİH), güçlü iç ve dış talebin Kovid-19 darbesi nedeniyle 2020’nin başlarında düşük bir tabandan toparlanmaya güç verdiği birinci çeyrekteki yüzde 18,3’lük bir büyümenin ardından yıllık yüzde 7.9 büyüdü.
Capital Economics’in kıdemli Çin ekonomisti Julian Evans-Pritchard, “Tüm bunlar, Çin’deki faaliyetin [ikinci çeyrekte] güçlü kaldığını söylüyor” dedi.
Amerikalı haber kanalı CNN, tüketici tabanının büyüklüğü ve devam eden büyüme hızı göz önüne alındığında, birçok yabancı kuruluş için Çin’in “kaçırılamayacak kadar büyük bir fırsat” olduğunu belirtti.
ABD’li kot giyim üreticisi Levi Strauss, şirketin bu ayın başlarında yaptığı kazanç çağrısına göre, Çin’de 2. çeyrek gelirinin 2019’un aynı dönemine göre yüzde 3 daha yüksek olduğunu bildirdi.
CEO Chip Bergh, “En büyük büyüme fırsatlarımızdan biri olarak, bu ivmeyi korumaya odaklanmaya devam ediyoruz” dedi.
Geçen hafta analistlerle yaptığı görüşme sırasında PepsiCo CEO’su Ramon Laguarta ise, şirketin Çin işinin gücünü, Kovid-19’un ardından ülkenin güçlü ekonomik toparlanmasına bağladı.
Yorumlar