Karaismailoğlu, Bandırma ilçesinde Farklı Seviyeli Kavşağı Açılış Töreni’nde yaptığı konuşmada, ulaştırma ve altyapı yaptırımlarına dur durak bilmeden devam ettiklerini söyledi.
Gerçekleştirdikleri yatırımlarla Türkiye’yi dünya ticaret yollarının hakimi konumuna yükselttiklerine işaret eden Karaismailoğlu, “Söz konusu çalışmalarımız, ‘Türkiye Yüzyılı’nın da en önemli kilometre taşlarından olacak. Ülkemizin doğusu-batısı demeden, köyü-kasabası, büyükşehri fark etmeden yaptıklarımızla yetinmiyoruz, yeni yatırımlarımızı da bir an önce milletimize sunmak için aralıksız çalışıyoruz.” diye konuştu.
Adil Karaismailoğlu, 11 Ekim’de Ayvacık-Küçükkuyu Yolu ve Troya-Assos tünellerini hizmete açtıklarını hatırlatarak, şöyle devam etti:
“Tünellerimizle Çanakkale-Balıkesir- İzmir Yolu’nda bölünmüş yol bütünlüğü sağlandı. Kuzey Marmara ile Güney Marmara ve Ege Bölgesi arasındaki ulaşım kolaylaştı. Geçen hafta 104,3 kilometre uzunluğunda, içinde 14 köprü ve 8 tünel bulunan, Malatya’yı Sivas’a bağlayan, yolculuk süresini 35 dakika kısaltan Hekimhan Yolu’nu açtık. Ardından Diyarbakır’ı bölgenin en önemli ulaşım akslarına bağlayan, seyahat süresini 40 dakikadan 15 dakikaya indiren Diyarbakır Güneybatı Çevre Yolu’nu milletimizin hizmetine sunduk. Yüzde 100 yerli ve milli, kendi sınıfında dünyada ilk, bir mühendislik harikası Bitlis Çayı Viyadüğü’nün son kaynağını yaptık. Peşinden de 9 kilometrelik Bitlis Çevre yolunu hizmete açtık. Şimdi de Bandırma ve Balıkesir’de yatırımlarımız için bir aradayız.”
“Devrim, bugün Togg ile gerçekleşti”
Türkiye’de çok anlamlı ve önemli adımların atıldığı, tarihe tanıklık edilen günlerin yaşandığını vurgulayan Karaismailoğlu, “Önce Sayın Cumhurbaşkanımız, ülkemizin 100 yıllık hedeflerini işaret eden ‘Türkiye Yüzyılı’ vizyonunu ilan etti. Devlet aklıyla planlayarak ve hayata geçirdiğimiz dev eserler, ‘Türkiye Yüzyılı’nın altyapısıdır. Bundan sonra da çalışmalarımızla gücümüze güç katacak. Kalkınmanın, iletişimin, dijitalin, sürdürülebilirliğin yüzyılını, Türkiye yüzyılını gençlerimize armağan edeceğiz.” ifadesini kullandı.
Bakan Karaismailoğlu, 29 Ekim’de Cumhuriyet’in 99’uncu yıl dönümü coşkusuna yerli ve milli elektrikli araç Togg’un da katıldığını aktararak, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“TCDD’nin değerli mühendislerinin emeğiyle 60 yıl önce başlayan ve algı oyunlarıyla rafa kaldırılan Devrim, bugün Togg ile gerçekleşti. Devrim otomobilinden devrin otomobiline ülkemizin 60 yıllık hayali olan, her zaman engellenmeye çalışılan yerli aracımızın seri üretimine başladık. İşte ‘Türkiye’nin Yüzyılı’nı üretimin, verimliliğin, başarının, gücün yüzyılı kılacak adımlarımızdan biri de Togg olmuştur. Vatanımıza, milletimize hayırlı ve uğurlu olsun.”
Türkiye’nin imarı ve kalkınması için 100 yılda yapılacak işleri 20 yıla sığdırdıklarını belirten Karaismailoğlu, “AK Parti öncesi iktidarların döneminde ihmal edilen, eksik bırakılan, yapılmayan ne varsa, sadece ulaştırma ve haberleşme alanında değil, adaletten sağlığa, ekonomiye, her türlü ihtiyacı karşıladık, eksiklerimizi giderdik.” dedi.
“Balıkesir’in bölünmüş yol uzunluğunu 690 kilometreye ulaştırdık”
Karaismailoğlu, ülke genelindeki altyapı ve imar yatırımlarından Balıkesir’in de hak ettiği payı aldığını dile getirdi.
Balıkesir’in ulaşım ve iletişim yatırımları için 24 milyar 190 milyon liranın üzerinde yatırım yaptıklarına dikkati çeken Karaismailoğlu, “Hükümetlerimiz döneminde, Balıkesir’in bölünmüş yol uzunluğunu 70 kilometreden alıp yaklaşık 10 kat artırdık, 690 kilometreye ulaştırdık. Balıkesir’i bölünmüş yollarla, Bursa, İzmir ve Manisa’ya bağladık. İl genelindeki kara yollarımızın yüzde 52’si bölünmüş yol kalitesinde. Bu oran Türkiye ortalamasının üzerindedir.” değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye Cumhuriyeti’nin en önemli projelerinden birisinin ülkenin demir ağlarla örülmesi misyonu olduğunu hatırlatan Karaismailoğlu, “Ne yazık ki yarıda kalmış. Uzun yıllar taş üstüne taş konmamıştı. Bu misyona, bu vizyona sahip çıkan AK Parti hükümetleri olmuştur.” sözlerini sarf etti.
Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı’ndaki çalışmaların sürdüğünü anlatan Karaismailoğlu, şu bilgileri paylaştı:
“22 Kasım 2021’de son ihalemizin yer teslimini yaptık. Bursa-Yenişehir arası 56 kilometre demir yolu üstyapısıyla Yenişehir-Osmaneli arası 50 kilometre hem altyapı hem üstyapısını içeren projemizin kapsamını genişlettik. 2020 yılındaki ikinci ihaleyle 95 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa arasındaki altyapı ve üstyapısı inşasını ve 7 YHT Garı’nın yapımını da dahil ettik. Böylece başlangıçta 106 kilometre olan proje uzunluğu 201 kilometreye çıktı. 201 kilometre uzunluğunda olan hattın, Ankara-İstanbul hızlı tren hattının Bilecik-Osmaneli kısmından güneybatı yönünde ayrılarak Yenişehir (Bursa) üzerinden Bandırma (Balıkesir) istikametine, Karacabey’den (Bursa) güney yönüne ayrıldıktan sonra yaklaşık 87 kilometre yol kat ederek 288 kilometre uzunluğa ulaşmasını planlıyoruz. Projemiz bittiğinde yılda yaklaşık 30 milyon vatandaşımız ve 60 milyon ton da yük taşınacak.”
Açılışı yapılan köprülü kavşakla yılda 150 milyon lira tasarruf sağlanacak
Karaismailoğlu, Bandırma’nın yoğunluğunun ve öneminin arttığına işaret ederek, şunları kaydetti:
“Şehrimize yakışır Bandırma girişi köprülü kavşağı ve bağlantı yollarını bugün hizmete açmanın mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz. Farklı seviyeli kavşak ve bağlantı yollarımızla, hemzemin kavşaktaki trafik yoğunluğu önemli oranda rahatladı. Ulaşım güvenliği, kaza riski azaldı. Böylece Bandırma’nın transit ve şehir içi araç trafik konforunu sağlıyoruz. Ulaşım süresi 10 dakikadan 2 dakikanın altına inecektir. Projemizin hayata geçmesiyle bir yılda, zamandan 137 milyon lira, akaryakıttan 13 milyon lira olmak üzere toplam 150 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Ayrıca 2 bin 550 ton karbon salınımı azalacak, çevremizi korumaya devam edeceğiz.”
Konuşmaların ardından Bakan Karaismailoğlu ve beraberindekiler, köprülü kavşağın açılış kurdelesini kesti. Ardından Karaismailoğlu, köprülü kavşak peyzaj alanına dikilen zeytin fidanlarını suladı.
Açılış törenine, Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, AK Parti Balıkesir milletvekilleri Yavuz Subaşı, Adil Çelik, Mustafa Canbey, AK Parti İl Başkanı Ekrem Başaran, ilgili kurum müdürleri ve vatandaşlar katıldı.
Balıkesir Kuzeybatı Çevre Yolu Temel Atma Töreni
Karaismailoğlu, Balıkesir Kuzeybatı Çevre Yolu Temel Atma Töreni’nde yaptığı konuşmada ise ulaştırma ve altyapı yaptırımlarına dur durak bilmeden devam ettiklerini söyledi.
Bu yatırımlarla Türkiye’yi dünya ticaret yollarının hakimi konumuna yükselttiklerini belirten Karaismailoğlu, söz konusu çalışmaların “Türkiye Yüzyılı”nın da en önemli kilometre taşlarından olacağını vurguladı.
Karaismailoğlu, Bakanlığın hizmete açtığı projeleri anlatarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Geçen hafta hem milletimiz hem de Türkiye’miz için çok anlamlı ve önemli adımların atıldığı, tarihe tanıklık ettiğimiz günler yaşadık. Bizim cumhuriyetten anladığımız azimdir, çalışkanlıktır, milletin bağımsızlığı için hürriyeti için egemenliği için durmadan yola devam etmektir. Bu vatan için canını, kanını feda etmiş başta Atatürk olmak üzere, tüm gazi ve şehitlerimize, milli mücadelede emeği geçenlere borcumuzu ancak böyle ödeyebiliriz. Boş sözler geçicidir, kalıcı olan,Türkiye’mize, milletimize faydası olan hizmettir. Ne mutlu bize ki cumhuriyetimizin 99. yılını milletimize ve onun geleceğine adanmış hizmetlerle kutladık. Çok şükür milletimizle bunları paylaşma gururu bizlere nasip oldu.”
Bakan Karaismailoğlu, 29 Ekim günü cumhuriyet coşkusuna yerli ve milli elektrikli araç Togg’un da katıldığını belirterek, “Ülkemizin 60 yıllık hayali olan her zaman engellenmeye çalışılan yerli aracımızın seri üretimine başladık. Böylece Türkiye, yeni nesil ulaşım yaklaşımında dünyada takip eden değil, takip edilen bir ülke pozisyonunu güçlendirmiştir. İşte ‘Türkiye Yüzyılı’ üretimin, verimliliğin, başarının, gücün yüzyılı kılacak adımlarımızdan biri de Togg olmuştur.” diye konuştu.
Kara yollarının aktarmasız, güvenli, esnek, hızlı ve kolay ulaşımın vazgeçilmezi olduğunun altını çizen Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
“Yük taşımacılığında, üretim ve tüketim noktaları arasında aktarmasız ulaşım olanağı sağlamaktadır. Hem uluslararası hem de yurt içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol üstlenmekte ve adeta lojistik sistemin kılcal damarı olarak hayati bir fonksiyon üstlenmektedirler. Uluslararası pazarlarda rekabet avantajının elde edilmesinde büyük rol oynayarak ekonomiye doğrudan katkı sağlamaktadır. İşte bunun bilinciyle Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde son 20 yıl içinde kara yollarına çok büyük yatırımlar yaptık. Son 20 yıl içinde ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 653 milyar lira üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Bu yatırımlarımız içinde yüzde 60 oran ve 996 milyar liralık miktar ile kara yolları en büyük payı aldı.”
Karaismailoğlu, 100 yılda yapılacak faaliyetleri 20 yıla sığdırdıklarını anlatarak, “Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, İzmir-İstanbul Otoyolu, Osmangazi Köprüsü, Ankara-Niğde Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu gibi mega kara yolu projelerini hayata geçirdik.” dedi.
Konforlu ve emniyetli yollarla ulaşımın kalitesini yükselttiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Bu kaliteli ve güvenli yollar sayesinde 20 yıl öncesine göre trafik kazalarında yüzde 82 oranında azalma oldu. Her yıl 9 bin 500 vatandaşımızın canını güvenli yollar sayesinde kurtarıyoruz.” ifadesini kullandı.
“Balıkesir’e layık çok önemli yatırımlar gerçekleştiriyoruz”
Karaismailoğlu, Balıkesir’in Türkiye’nin Marmara ve Ege Denizi’ne açılan yeşil penceresi olduğunu dile getirerek, şunları kaydetti:
“Ülkemizin sanayi açısından en gelişmiş iki bölgesini birbirine bağlayan konumu ile Güney Marmara’nın önemli merkezleri arasında yer almaktadır. Konumu itibarıyla ticaretin gelişmiş olduğu illere ve büyük limanlara çok yakın. İstanbul ve Avrupa’yı İzmir’e ulaştıran İstanbul-İzmir Otoyolu ve devlet yolu güzergahında yer almakta, yaygın ulaşım ağı ile tarım ve hayvancılığa dayalı sanayisini yeni yatırımlarla büyütmektedir. Ülkemizin adeta cennet köşesi önemli turizm merkezlerine de ev sahipliği yapmakta ve yaz aylarında yoğun bir turizm trafiği yaşamaktadır. Biz de ulaşım ve iletişim altyapısının daha da gelişmesi için Balıkesir’e layık çok önemli yatırımlar gerçekleştiriyoruz.”
Bakan Karaismailoğlu, Balıkesir’e yapılan yatırımları da örnekleriyle anlatarak, şimdi Kuzeybatı Çevre Yolu’nun temelini atmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.
İstanbul, Bursa ve Ankara’dan Edremit ve Ayvalık ilçeleri ile Kaz Dağları’na erişim sağlayan Balıkesir’in şehir geçişine alternatif bölünmüş yol bağlantısı oluşturduklarını belirten Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Şehir içerisinde kalan mevcut yol yerine kentin kuzeyinden geçecek bu yol ile bölgedeki ulaşım standardını önemli ölçüde artırıyoruz. Hızla artan sanayi tesislerine ve limanlara konforlu erişim imkanı sağlıyoruz. 10 kilometre uzunluğunda, 3 şeritli bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında inşa edeceğimiz yol kapsamında 6 adet de kavşak bulunmakta. Yolun hizmete sunulmasıyla daha önce 13 kilometre katederek geçilen güzergahta 3 kilometre kısalma sağlanacak, seyahat süresi 16 dakikadan 5 dakikaya düşecek. Böylece zamandan 84 milyon, akaryakıttan ise 20 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 104 milyon lira tasarruf edeceğiz. Karbon emisyonunu da 4 bin 100 ton azaltarak çevre korumasına katkıda bulunacağız, hava kirliliğinin de önüne geçeceğiz.”
Konuşmanın ardından Bakan Karaismailoğlu ve kent protokolü butona basarak projenin temeline ilk harcı döktü.
Törene, Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, AK Parti Balıkesir milletvekilleri Mustafa Canbey, Adil Çelik, Belgin Uygur, Pakize Mutlu Aydemir, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti İl Başkanı Ekrem Başaran, Karesi Belediye Başkanı Dinçer Orkan, İvrindi Belediye Başkanı Yusuf Cengiz, Kepsut Belediye Başkanı İsmail Cankul, Dursunbey Belediye Başkanı Ramazan Bahçavan ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Yorumlar