Genelİş Dünyası

Çin Demiryolu, pandeminin ortasında Çin ve Avrupa arasında bir ticaret arteri haline geldi

0

Japonya Ekonomi Gazetesi Nikkei Asia tarafından cuma günü yayınlanan bir raporda, yaklaşık on yıldır faaliyet gösteren Çin Demiryolu, Çin ile Avrupa arasındaki ticaret için hızla büyük bir artere dönüştüğü için, Kemer ve yol girişiminin omurgası haline geldi.

Malların nakliyesinin, hava ve demiryolu hizmetini birleştirerek çok daha hızlı ve daha ucuz yapıldığını belirten rapor, Japonya’dan Avrupa’ya deniz yoluyla mal göndermenin normalde yaklaşık 40 gün sürdüğünü de ekledi.

Buna karşılık, malların Çin’in Changsha veya Xi’an’ına havayoluyla getirdikten sonra Çin Demiryolu Ekspresine yüklemenin, 20 ila 30 gün sürdüğü ve onları tüm yol boyunca havayolu ile taşıma maliyetinin yarısından daha azını aldığı ifade edildi.

Raporda ayrıca, Japon küresel lojistik şirketi Nippon Express’in, Çin’deki Japon ve Avrupalı ​​şirketler tarafından üretilen aletleri, otomobil parçaları ve diğer ürünleri Avrupa’ya taşımak için Çin Demiryolu Ekspresi’nden yer kiraladığı belirtildi.

Salgın nedeniyle, tüketiciler çevrimiçi alışverişe yöneldikçe Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’da kargo talebi arttı. Japonya Denizcilik Merkezi’ne göre rapor, Asya’dan Avrupa’ya deniz yoluyla yapılan konteyner sevkiyatlarının Şubat ayında yıllık %71 artışla yaklaşık 1,16 milyon yirmi fit konteynere ulaştığını ortaya koydu.

Bu arada, Çin Devlet Demiryolu Grubu’nun aktardığına göre, Çin Demiryolu Ekspresi’nin tamamındaki trafik, 2020’de 12.406 trenle yıllık rekoru kırdıktan sonra, Ocak-Mart döneminde yıllık yüzde 75 artarak 3.398 trene ulaştı.

Kıdemli Çinli diplomat ABD Dışişleri Bakanı ile telefon görüşmesi yaptı

Önceki Haber

Çin gelecekteki uzay araştırmaları için planlar yapıyor

Sonraki Haber

Şunlar da İlginizi Çekebilir

Yorumlar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Daha Fazla Genel