Panama, bu yıl ana ticaret ortağı olan Çin’e ihracatı artırma potansiyeline sahip, çünkü ülke Çin ile birkaç sağlık protokolü imzaladı. Panama Ticaret ve Sanayi Bakanlığı ihracatı teşvik ulusal direktörü Eric Dormoi’ye göre ise, COVID-19 zemininde daha fazla ihracatın ülke için ekonomik bir toparlanma göstermesi bekleniyor.
Geçen yıl Panama’nın ihracatı yıllık % 14,7 artışla 1,725 milyar ABD doları olarak gerçekleştiğini ifade eden Dormoi, “Bakır konsantresinin ülkenin ihracatını artırmada oynadığı önemli bir rolü var, çünkü bu ihracat rakamlarının toplamın yüzde 62’sini temsil ediyor” dedi.
Gıda maddelerinin ise geçen yıl ülke ihracatının yüzde 22’sini temsil ettiğini belirten Dormoi, Çin’in Panama’nın ana ihracat noktası olduğunu ve toplamın yüzde 21’ine katkıda bulunduğunu söyledi. Dormoi, Çin, Japonya ve Karayipler’e gönderilecek ihracatın hayvansal sakatat sevkiyatlarından; özel donmuş, kemiksiz et kesimlerine doğru niteliksel bir değişim geçirdiğini de kaydetti.
Aynı zamanda Dormoi, Çin ile birkaç sağlık protokolü imzaladıktan sonra Panama’nın, Çin’in domuz, kümes hayvanları ve deniz ürünleri üreten fabrikaları için Çin’in gümrük kodunu ve onayını almayı beklediğini söyleyerek “Asya ülkeleri, salgın gibi acil durumlardan diğer bölgelere göre daha çabuk iyileşiyor gibi görünüyor. Bu nedenle, görünüm bu pazarlar için iyi” dedi.
Yorumlar