Kentin mobilite zekasına yönelik inovasyonunu denetleyen bir çalışma grubuna göre, önce Pekin’in beşinci ve altıncı çevre yolları arasında 10 km’lik bir otoyol açılacak, daha sonra şehrin sürücüsüz araçlar için yüksek hızlı test yollarına 143 km’lik bir alan daha eklemek için altı otoyol bölümü daha açılacak.
Pekin Belediyesi Ekonomi ve Bilgi Teknolojileri Bürosu Müdür Yardımcısı Jiang Guangzhi, sürücüsüz araçların yüksek hızlı testinin yüksek bir giriş eşiğine sahip olduğunu söyleyerek, “Otoyol geçişinin güvenliğini sağlamak için test araçları, ilgili cihazlarla donatılmalı ve gerçek zamanlı veri aktarımı için bir bulut platformuna bağlanmalıdır” şeklinde konuştu.
Beijing Mobilite Akıllı İnovasyon Merkezi’ne (BICMI) göre, şu anda şehrin sürücüsüz araçları test etmek için toplamda yaklaşık 752,4 km’lik 226 rotası var.
Pekin, yerli internet devi Baidu ve Çinli araç çağırma platformu DiDi Chuxing de dahil olmak üzere 15 şirketten 99 araca geçici araç plakaları verildi. Bu şirketler arasında, Çinli otonom araç girişimi Pony.ai ve Baidu, sürücüsüz arabalarını yolcularla birlikte test etmek için izin aldı.
BICMI, sürücüsüz yol testleri için başvuran şirket sayısına bakıldığında, toplam insansız araçlar ve bu tür yol testlerinin kilometresi açısından Pekin’in ülkede ilk sırada yer aldığını söyledi.
Yorumlar