Dünyaİş Dünyası

Uluslararası işletmeler Çin’in dayanıklı tüketici pazarına olumlu bakıyor

0

Seyahat telaşını, ülkenin ekonomik toparlanmasının, özellikle de tüketicilerin hissiyatının artmasının açık bir işareti olarak gören uluslararası işletmeler, koronavirüsün denizaşırı seyahatleri durdurduğu göz önüne alındığında, Çin’in çevrimiçi pazarında servet aramak için e-ticarete geçiyor.

PANDEMİ SONRASI GERİ DÖNÜŞ

Çin demiryollarında yolcu seferleri, Uluslararası İşçi Bayramı tatilinin ilk gününde, 2019 seviyesine göre yüzde 9,2 artışla yaklaşık 18,83 milyon sefer kaydedildi.

Uzmanlar ve medya kuruluşları, seyahat patlamasını pandemi sonrası canlanmanın kesinlikle cesaret verici bir işareti olarak nitelendiriyor.

İngiliz düşünce kuruluşu Oxford Economics’in Baş Ekonomisti Tommy Wu, “İşçi Bayramı tatili sırasında yurt içi seyahatler büyük olasılıkla pandemi öncesi seviyelere yakın toparlanacak ve bu da kesinlikle cesaret verici” diyerek şunları ifade etti:

“Bununla birlikte, İşçi Bayramı tatili sırasında tüketici harcamalarında güçlü bir pozitif çıkış görmemiz halinde, bu, hane halkı tüketimindeki iyileşmenin muhtemelen tekrar yoluna girdiğinin çok cesaret verici bir işareti olacaktır.”

Reuters’in yakın tarihli bir haberinde, rekor kıran Çinli turist dalgası 1 Mayıs gezisi için yola çıkarken, seyahat çılgınlığının Çin ekonomisine güçlü bir kısa vadeli destek sağladığını belirtti.

Haberde, “Çin’in yurt içi ve hatta uluslararası seyahatlere açılmayı bir yana bırakın, birçok ülkenin hala virüsü kontrol altına almak için mücadele ettiği dünyanın geri kalanıyla tam bir tezat oluşturuyor” deniliyor.

Bloomberg News ise, geçen hafta yayınlanan bir haberde, “İç hat uçuşlarından eğlence parklarına kadar her şeyin biletleri, ülkenin kovid-19 salgınından iyileşme hız kazandıkça, İşçi Bayramı tatilinden önce hızla tükeniyor” dedi. Haberde, “Çin’in salgınla mücadeledeki erken başarısı, ekonomik toparlanmanın temelini oluşturmaya yardımcı oldu. Ülkenin düzensiz salgınları kontrol altına alma yeteneği, milyonlarca insanı ülke içi seyahat planlarına bağlı kalma güveni verdi” dedi.

KÜRESEL EKONOMİNİN İTİCİ GÜCÜ

Çin’in erken toparlanması ivme kazandıkça, gözlemciler Çin’in küresel işletmeler için umut vaat ettiğine inanıyor.

Bir ekonomik kalkınma ajansı olan Germany Trade & Invest’te uzman olan Christina Otte, “Çin’deki Alman şirketleri de dahil olmak üzere hem imalat hem de imalat dışı sektörlerde duyarlılık hala iyi durumda” dedi.

Christina Otte Xinhua’ya verdiği bir röpotajda, “Çin ekonomisi toparlanmaya devam ederse, her iki ekonomi de birbiriyle yakından bağlantılı olduğundan, bunun Alman ekonomisi üzerinde de olumlu bir etkisi olacaktır” şeklinde konuştu.

Çin ayrıca, 7-10 Mayıs tarihlerinde Çin’in güney eyaleti Hainan’ın başkenti Haikou’da 69 ülke ve bölgeden 1.300’den fazla markanın yer aldığı ilk Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı ile küresel iş dünyasıyla olan bağını pekiştirdi.

İsviçre merkezli doğal bir organik sağlık, zindelik ve güzellik şirketi olan Weleda etkinliğe dahil olan uluslararası şirketler arasındaydı. Şirket, Çin’de daha güçlü bir yer edinmeyi umuyor. Weleda’nın Asya ve Pasifik bölge müdürü Heiko Barth, fuar öncesinde Xinhua’ya “Çin pazarına kesinlikle daha fazla ürün sunmak istiyoruz ve satış kanallarımızı da genişletmek istiyoruz” dedi.

ABD’li yetkili, Çin’in sözde saldırganlığına dikkat çekiyor, ancak uzmanlar aynı fikirde değil

Önceki Haber

Çin, Avustralya ile ekonomik diyaloğu askıya aldı

Sonraki Haber

Şunlar da İlginizi Çekebilir

Yorumlar

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

four × 2 =

Daha Fazla Dünya